June 19, 2008

Si totusi am fost peste ei..

..nu pe teren,ci in tribune.
Era minutul 82,cand un jucator avea sa iasa de pe teren.Se intampla.A fost huiduit.Se intampla.Erau aproape zece mii de romani care huiduiau,fluierau si aproape de zece ori mai multi olandezi care,nu cred ca ar fi putut sa ii acopere.Asta pentru ca batutul din palme nu se compara cu fluieratura.Se aude altfel,se realizeaza altfel.
Era vocea "romanismului".Ne este mult mai usor sa injuram pe cineva pentru ca asa este felul nostru.Nu vrem sa mearga lucrurile prost,insa cand asta se intampla,ne cam place.Si ne mai place sa rasplatim cu aceeasi moneda.
Am fost peste ei in acel moment.Existau alte variante de a nu arata acest lucru,unul dintre ele putand fi..tacerea.Era mult mai bine astfel;de altfel,era chiar mai usor de facut asta.Insa noi am preferat varianta noastra.Ne bucuram si sarbatorim o zi si o noapte cand ajungem si noi in "lumea buna a fotbalului".E normal.Ne suparam si vorbim de rau trei zile si trei nopti,cand pierdem.Saptamana trecuta chiar,a fost poate,putin invers,ne-am bucurat de un meci slab si ne-am smuls parul de ciuda la un meci bun.Poate ca ar trebui sa ne mai gandim inainte sa spunem ca suntem in aceasta lume buna a fotbalului,nu de alta,dar aceasta nu inseamna numai performanta la nivel de echipa,fie ea de club,fie nationala,ci si la nivel de spectator sau galerie.
Da,performanta.Performanta de a nu injura un jucator,performanta de a nu huidui in momentul in care se greseste o pasa,performanta de a nu striga "demisia" in momentul in care echipa incaseaza un gol.
[offtopic]Ne place la nebunie cand vedem pe altii cum ajung in situatii dintr-astea,insa nici de-al naibii nu ne-ar conveni ca noua sa ne spuna cineva ca am gresit.Cum ar fi sa vina patronul la tine,sa iti spuna "Bai, escule,vezi ca ai zbarcit-o ieri,ar trebui sa iti cam dai demisia" sau colegii sa te huiduie fiindca te-ai purtat cu ei ca un nesimtit in sedinta care tocmai s-a terminat,iar de fiecare data cand pleci,ei sa iasa la ferestre si sa iti fluture o batista alba.Nu prea ar fi placut.
In minutul 82 am fost peste ei.Am emis mai multi decibeli atunci,decat am facut-o cand am intonat imnul.Am fost peste ei atunci.Clar!

No comments: